COVID-19: Focus op groei
COVID-19? We maakten een handig overzicht van wat u kunt toepassen in uw marketing:
☑ Website:
– Bereikbaarheid (eventueel digitaal);
– Openingsuren;
– Levertermijnen;
– Hygiënische maatregelen en voorzorgen;
– Beschikbaarheid producten en diensten.
☑ Social media:
– Plaats een post;
– Pas tijdelijk uw openingsuren aan.
☑ Campagnes:
– Informeer klanten d.m.v. campagnes
– Heeft u een webshop? Stuur via campagnes zoveel mogelijk mensen naar uw shop. Heeft u al een pixel code op de site / shop?
FOCUS OP GROEI!
☑ Strategisch, marketing- en salesplan
Denk na over de toekomst van uw bedrijf:
– Van waar komen uw klanten het meest? Leeftijd? M/V? hoeveel % mond aan mond? Welke return? Hoeveel leads via de site?
– Wie zijn uw concurrenten, wat zijn hun troeven, zwaktes, …
– Hoe zijn ze gepositioneerd in Google?
– Welke zijn uw sterktes, zwaktes, opportuniteiten en bedreigingen?
– Wat is uw positie in Google?
– Welke trends zijn er in het zoekvolume van Google?
– Welke marketingacties kunt u hieraan koppelen om verkoop te verhogen?
☑ Webshop
Misschien is een webshop iets voor uw bedrijf? U kan starten met een beperkte selectie van uw producten. Werk met nieuwsbrieven telkens u een nieuw productengamma toevoegt aan uw shop. Zo blijft u uw klanten triggeren de shop te bezoeken.
☑ Optimalisatie van uw site in Google (SEO)
Veel bedrijven maken nu werk van hun positie in Google. Dit is nu ook het perfecte moment. SEO is iets langere termijn en is nu dus ideaal om onder de loepen te nemen.
☑ Offline
Kunt u producten aan huis leveren? Dan kunt u een flyer maken en bedelen in uw doelgebied. Mensen zijn thuis, hebben meer tijd om uw flyer te lezen en gebruik te maken van uw diensten!
Heeft u vragen? Contacteer ons.