Selecteer een pagina

Social media campagnes.

Home » Digital marketing » Social media campaigns

Een doeltreffend idee achter jouw social media campagnes.

Het opzetten van een social media campagne is een belangrijk onderdeel van een marketingstrategie. Dankzij een dergelijke campagne ben je in staat om met jouw doelgroep in contact te komen en mensen de gewenste acties te laten ondernemen.

Er bestaan twee twee soorten campagnes:

Social media marketing
Bereik campagnes

Bereikcampagnes

Bereikcampagnes hebben puur het doel om het bereik van jouw bedrijf of website te vergroten. Dit houdt dus in dat je ervoor gaat zorgen dat meer mensen ten minste één keer iets van jouw campagne zien. Dit kan dan bijvoorbeeld gaan om het tonen van een advertentie of het plaatsen van een social media post. Beiden zijn een middel om nieuwe mensen te bereiken. Daarmee vergroot je dus je totale bereik.

Lead campagnes

Leadcampagnes

Aan de andere kant is het ook mogelijk om je puur te richten op het generen van leads. Leads zijn potentiële klanten. Met het genereren van leads bedoelen we dan ook het verkrijgen van bepaalde gegevens van iemand die jouw website bezoekt. Doordat ze deze gegevens achterlaten, vergroot je je de kans om ze op een bepaald moment te overtuigen van jouw product of dienst.

Om dit voor elkaar te krijgen, is het redelijk standaard om een bepaalde ‘beloning’ aan te bieden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een gratis e-book of een brochure. In ruil voor zulke waardevolle, relevante informatie krijg je dan de beschikking over de gegevens van de potentiële klant.

Zeer gespecialiseerde en nauwkeurig uitgedachte bereik- en leadcampagnes zijn extreem waardevol voor een website. Ze gaan binnen afzienbare tijd het totale aantal bezoekers richting jouw website vergroten. Wanneer de website zelf dan ook van een hoog niveau is, levert het hoe dan ook een stijging op in het aantal betalende klanten.

Doel 1: Meer websiteverkeer.

De navigatie van je website? Die houd je zo eenvoudig mogelijk! Maak je website niet te complex en maak het je bezoekers zo makkelijk mogelijk om te navigeren en te bestellen. Afleiding werkt nefast. Vaak werkt een cleane website dan ook het best om je UX te boosten.

Laat de trends van de dag soms achterwege en ga voor overzichtelijk en duidelijk. Als je user experience niet evident in elkaar zit, ben je een klant kwijt.

Lead generation campagne voor meer websiteverkeer

Doel 2: Brochure/magazine downloaden.

Als je de gegevens van potentiële klanten wil, kan het een goed idee zijn om hen daarvoor iets in ruil te geven. Voor wat hoort wat, nietwaar? Een mooi uitgewerkte brochure of een magazine over jouw vakgebied is daarvoor zeker geschikt.

Of misschien wil jij je profileren als expert en bezoekers de kans geven om een whitepaper of e-book te downloaden? Het zijn allemaal methodes om je merknaam in de verf te zetten en terwijl de gegevens van klanten te versieren. 

 

Doel 3: Vacature campagne.

Consumenten verdrinken al in de informatie, een cleane website met gerichte en duidelijke info kan dan ook een verademing zijn. Dit draagt zeker en vast bij aan de user experience.

Durf witruimte gebruiken in je website, het zorgt voor rust. Bovendien geeft dit ruimte om je call-to-actions in de kijker te plaatsen. Een ander belangrijk aspect van de UX.

Lead generation campagne vacatures

Meer te weten komen over social media campagnes?