Remarketing

Bereik een bepaalde doelgroep met remarketing

Gericht adverteren naar mensen die eerder al je website bezocht hebben.

Er zijn veel manieren om meer klanten naar je bedrijf toe te trekken en remarketing is er eentje van.

Mensen die je website al een keer eerder hebben bezocht, kan je benaderen door hen een gerichte advertentie te sturen. Het is interessant en belangrijk, aangezien 98% van de bezoekers je site verlaat zonder een aankoop te doen. Zorg dus dat potentiële klanten later opnieuw een advertentie van je bedrijf zien.

Je hebt zelf ook wel eens advertenties ontvangen op je computer. Heb je bijvoorbeeld gekeken naar nieuwe schoenen en krijg je daarna ineens advertenties te zien van schoenen die je hebt bekeken? Dan valt dit onder de noemer remarketing.

Je kan campagnes voeren via Google in het zoek- of displaynetwerk, of via Facebook en Instagram. Via sociale media kan je bovendien een formulier koppelen aan de campagne zodat je concrete gegevens ontvangt van de potentiële klant. Zo kan je bijvoorbeeld gsm-nummers of e-mailadressen ontvangen.

Voordelen

Bereik je doelgroep

Je bereikt een bepaalde doelgroep, want men heeft je site al eerder bezocht (interessant want zelden gaat iemand onmiddellijk over tot een aankoop).

Vergroot je naambekendheid

Je vergroot je naamsbekendheid en je blijft top of-mind bij bestaande klanten.

Budgetvriendelijk

Remarketing campagnes zijn goedkoper dan het plaatsen van een standaard advertentie.

Verzamel alle gewenste klanteninfo

Via Facebook en Instagram kan je een formulier koppelen aan je remarketingadvertentie zodat je het gsm-nummer, e-mailadres of andere gewenste gegevens kunt verzamelen van de geïnteresseerde klant.

Terug naar overzicht

Zin in een samenwerking?