Direct mailing campagnes

Direct mailing campagnes

Met direct mailing campagnes kunt u het contact met potentiële klanten optimaliseren en met bestaande klanten onderhouden. Tegenwoordig gebeurt direct mailing meestal per mail, maar het kan ook nog per post.

Het grootste doel van een direct mailing is klantenverwerving. Naast prospecten kunt u ook opnieuw interesse wekken bij bestaande klanten. Met een mailing campagne is het effectief om een grote doelgroep aan te spreken met een persoonlijke boodschap. Bovendien kunnen uw klanten gemakkelijk informatie en offertes aanvragen of zelfs onmiddellijk een bestelling plaatsen en kunt u op uw beurt sneller op de vraag van uw klanten inspelen.

Voordelen

  • Verschillende mogelijkheden

    Een persoonlijke boodschap, afbeeldingen, video’s en bijlages toevoegen.

  • Gegevens meten

    Meerdere gegevens meten zoals het aantal verstuurde, geopende en beantwoorde e-mails.

  • Grote doelgroep

    Een grote doelgroep bereiken op een korte tijd.

  • Persoonlijk contact

    Een boodschap overbrengen naar uw klanten op een persoonlijke manier.

Respons verhogen met direct mailing campagnes

Een direct mailing campagne wordt vaak toegepast in bedrijven en verhoogt de verkoopcijfers. Toch zijn er ook enkele valkuilen aan verbonden. Een actuele klantenlijst is noodzakelijk. Daarnaast is het ook belangrijk om de gegevens achteraf altijd te meten en te analyseren. Zo kunt u uw mailing campagnes in de toekomst optimaliseren. Om uw respons te verhogen, kunt u met enkele zaken rekening houden:

  • Geloofwaardig blijven
  • Speciale korting bieden
  • Persoonlijk contact houden
  • Eigen gegevens vermelden

Enkele voorbeelden

Direct mailing campagnes