Selecteer een pagina

Eventmarketing.

Home » Grafisch ontwerp » Eventmarketing

Eventmarketing: maak van jouw event een allround succesverhaal.

Als bedrijf is het belangrijk om de kracht te kennen van eventmarketing. Je wilt namelijk een zo goed mogelijke indruk achterlaten bij potentiële klanten.

Door middel van eventmarketing kan je je richten op het ontwikkelen, verbeteren en/of uitbouwen van een relatie met potentiële klanten. Tijdens het georganiseerde evenement krijg je namelijk de kans om een onderlinge relatie op te bouwen of te versterken.

Het grote voordeel aan die evenementen is dat zo’n relatie persoonlijker wordt en een klant sneller geneigd is jouw bedrijf te kiezen boven een concurrent. Als het goed klikt, kan dit eerste persoonlijk contact doorslaggevend zijn.

Events kunnen dus een belangrijk onderdeel van je marketing zijn. Het is een persoonlijk, strategisch middel om je doelen te bereiken. Je moet een bepaalde doelstelling hebben voor je evenement en zorgen dat deze goed over komt, zonder interesse te verliezen door het publiek.

Eventmarketing sfeerfoto

Wat we doen.

Opvolging en implementatie

Doelstellingen

De doelstellingen van je evenement zijn van cruciaal belang. Een succesvol evenement organiseren doe je door duidelijk te weten welke doelstellingen je wilt behalen. 

Marketing- en salesplan

Online aankondiging

Om potentiële klanten te bereiken voor je evenement kan een socialmediapost op kanalen zoals LinkedIn, Facebook of Instagram wonderen doen. Ook een aankondiging op de website of een reclamevideo zijn opties.

Huisstijl ontwerp

Uitnodigen klanten

Het verzenden van een e-mail naar een klantenlijst of het leveren van flyers biedt een uitstekende kans om je evenement kenbaar te maken bij bestaande klanten. Het is dan des te beter wanneer deze in een creatief ontwerp gegoten zijn.

Opvolging en implementatie

Invulling van het evenement

Het voorbereiden van je evenement is een must. Wat staat er op het programma? Hoe handel je de opening af? De opstellingen en culinaire invulling? De hamvraag hoe wil jij indruk maken?

concurrentieanalyse

Locatie en datum

De locatie en datum van het evenement moet duidelijk en tijdig bepaald worden om de rest van het evenement te kunnen plannen. Op voorhand de locatie vastleggen zorgt ervoor dat je later niet voor verrassingen staat.

Meer te weten komen over eventmarketing?