Wil je je eigen onderneming in de kijker zetten maar heb je geen idee hoe je dat het beste kan aanpakken? Geen zorgen, wij, bij Hummingbirds, zijn grote voorstander van bewegende beelden en raden dan ook videomarketing aan om je onderneming de wereld in te sturen.
Voordelen van video’s voor bedrijven
Doelgroep
Bevat je doelgroep vooral jongeren en mensen die digitaal wel weten wat er gebeurt, dan is een video voor bedrijfsvideo gegarandeerd een succes. Het is namelijk zo dat bijna 60% van het internetverkeer naar video’s gaat en dat vooral bij personen tussen de 15 en 45 jaar.
Youtube
Youtube, is naast Google, het meest gebruikte zoekmachine. Een video bekijken is namelijk veel makkelijker dan een volledig uitleg te moeten lezen. Mensen zijn eerder geneigd om iets op te zoeken Youtube en daar kan je met een bedrijfsfilm zeker op inspelen.
Mobiel
Op een smartphone is het delen van videocontent eenvoudig. Vele mensen hebben ook een smartphone op zak wanneer ze iets willen opzoeken.
Emoties
Met een video kan je makkelijk emoties oproepen bij je kijkers. Wens je je mogelijke klanten te ontroeren of eerder te informeren, met een bedrijfsfilm kan het allebei.
Interactie
Aan een bedrijfsvideo kan je vele elementen toevoegen, zoals een call to action. In video zelf kan je ook vragen om te liken, delen of reageren, waardoor je ook je bereik kan vergroten op social media.