Lead generation campaigns

Online adverteren op social media

De drie populairste social mediakanalen van het land zijn zonder twijfel Facebook, Instagram en Youtube.
Door te adverteren op social media kunt u uw gewenste doelgroep eenvoudig en snel bereiken.

Doelgericht adverteren

Op basis van meer dan 400 factoren kunt u uw gewenste doelgroep samenstellen.

  • Activiteiten : seizoensgebonden activiteiten, reizen, gebruik smartphone, …
  • Demografische gegevens : leeftijd, geslacht, inkomen, job, opleiding, relatie, …
  • Interesses : bedrijfssector, entertainment, fitness & wellness, eten & drinken, hobbies, shopping, …
  • Levensgebeurtenissen : Toon uw advertentie bij bepaalde belangrijke gebeurtenissen zoals een verjaardag, pas getrouwd, nieuwe job, weg van huis, recent verhuisd, …
  • Locatie : toon uw advertenties in een bepaalde regio aan iedereen die zich er bevindt, mensen die er recent geweest zijn of die er op reis zijn.
  • Plaatsing : u kan uw advertentie tonen op bepaalde kanalen, apps, specifieke websites, …
  • Remarketing : bereik mensen die in het verleden al iets van u bekeken
  • Trefwoorden : toon uw advertentie op basis van zoekwoorden

Cijfers

  • Meer dan 80% van de Belgen bekijkt minstens één keer per maand Facebook, Instagram of YouTube

  • Met meer dan 6,2 miljoen gebruikers is Facebook het grootste sociale netwerk van België, gevolgd door YouTube en Instagram

  • Sociale media is iets van alle leeftijden. Jongeren onder de 19 gebruiken vooral Youtube (87%), Facebook (84%) en Instagram (72%). De leeftijdscategorie 20 – 49 gebruikt vooral Facebook (88%), gevolgd door YouTube (71%) en Instagram (46%)