Nieuws

Professionele copywriting voor bedrijven: cijfers bewijzen de meerwaarde

Oakville

Beroep doen op een professionele copywriter of zelf tekstjes schrijven voor de website, sociale media of mailings? Het is een keuze die elke ondernemer op een gegeven moment moet maken. Professionele copywriting voor bedrijven heeft echter enkele onmiskenbare voordelen.

Zeker als je taalgevoel niet helemaal op punt staat, is het aangewezen om een professional in te schakelen. Taalfouten blijken namelijk een grote invloed te hebben op je potentiële klanten. Dat blijkt uit cijfers die de Arteveldehogeschool recent publiceerde.

Liefst 72 procent klikt weg door taalfouten

Er werd een onderzoek gepubliceerd over het gedrag van ondernemers en consumenten die onbewust geconfronteerd werden met taalfouten. Daaruit blijkt dat ongeveer drie op de vier lezers zich stoort aan de fouten en dat maar liefst 72 procent ook effectief de website verlaat. Spellingsfouten worden aangegeven als de meest ergerlijke fouten (61,8 procent), gevolgd door dt-fouten (60,2 procent) en grammaticale fouten (43,6 procent).

Straffe cijfers, maar er is meer! Het onderzoek focust namelijk ook op de impact van de taalfouten op het imago van het bedrijf, het vertrouwen in het bedrijf en de koopintentie van de consument. 72,5 procent van de respondenten geeft aan dat taalfouten een impact hebben op het imago van een bedrijf, terwijl 67,4 procent vindt dat het voor minder vertrouwen zorgt en 65,2 procent zelfs over e

en directe impact op de koopintentie spreekt.

Niet alleen zijn taalfouten compleet uit den boze, daarnaast is het ook belangrijk dat de bedrijfscommunicatie in wervende taal is opgesteld. Volgens 53,5 procent van de respondenten zorgt het voor een beter imago van het bedrijf, terwijl 83,2 aangeeft dat het vertrouwen in een bedrijf stijgt door wervende teksten te gebruiken. 60 procent geeft dan weer aan dat het ook invloed heeft op de koopintentie.

Professionele copywriting voor bedrijven bij Hummingbirds

Twijfel je nog over het inschakelen van een copywriter voor je bedrijfscommunicatie? Cijfers liegen niet. Voor een positieve impact op je imago zijn professionele en foutloze teksten een must. Bovendien geeft het onderzoek van Arteveldehogeschool aan dat je klanten hierdoor meer vertrouwen in je bedrijf krijgen én sneller geneigd zullen zijn om te kopen.

Voor alle copywriting in je bedrijfscommunicatie kan je dan ook steeds een beroep doen op Hummingbirds. Zakelijk of creatief? Online of offline? Wij spreken jouw taal! Neem gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Nood aan copywriting voor je onderneming?

Voor alle copywriting in je bedrijfscommunicatie kan je dan ook steeds een beroep doen op Hummingbirds.

Terug naar overzicht