Cluma

Mynd

Strategisch rebranding traject voor rolbruggen fabrikant Cluma uit Roeselare

Rolbruggen fabrikant Cluma engineering uit Roeselare is een bedrijf die de verwachtingen steeds wil overtreffen. Daarom was het tijd voor een grondige update van de bestaande visuele identiteit, passend bij wie ze zijn en waar ze voor staan.

Ons plan van aanpak

Het was van cruciaal belang om IT, Marketing & Sales en Management van in het begin te betrekken bij de start van het project. We gingen van start met een strategische positioneringsoefening vanwaaruit vervolgens een UX-workshop is ontstaan.

Tijdens deze interactieve sessie maakten we gezamenlijk conclusies over het design, de functionaliteiten en gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe website. Dit bracht ons écht inzicht waar de nieuwe website van Cluma engineering moest aan voldoen. Het was de start van een intensief implementatie project.

De nieuwe designs van de website werden opgemaakt op basis van de UX oefening, waarin functionaliteit & design focuspunten werden gelegd.

Cluma
Cluma

Een overkoepelend totaaltraject

Het development van de website verliep via Cederique Maes van Webmaester (de zoon van de oprichter van Cluma, Dirk Maes). Samen met de interne marketing verantwoordelijke Shirley Kluits. werd een ondersteuningstraject opgezet zodat we het project overkoepelend konden coördineren.

Wil jij van jouw bedrijf ook een uniek en herkenbaar merk maken en je producten of diensten die visibiliteit geven die ze verdienen? Neem gerust contact met ons op en dan kijken we samen hoe we jouw branding kunnen aanpakken!

Cluma
Cluma