Remarketing

Bereik een bepaalde doelgroep met remarketing

Er zijn vele manieren om meer klanten naar uw bedrijf te trekken en remarketing is hier één van.

Mensen die uw website al een keer eerder hebben bezocht, kunt u benaderen door hen een gerichte advertentie te sturen. Het is interessant en belangrijk, gezien 98% uw site verlaat zonder een aankoop te doen. Zorg dus dat potentiële klanten later opnieuw een advertentie van uw bedrijf zien.

U hebt zelf ook wel eens advertenties ontvangen op uw computer. Hebt u bijvoorbeeld gekeken naar nieuwe schoenen en krijgt u daarna ineens advertenties te zien van schoenen die u hebt bekeken? Dan valt dit onder de noemer remarketing.

U kunt campagnes voeren via Google in het zoek- of displaynetwerk, of via Facebook/Instagram. Via Facebook/Instagram kunt u bovendien een formulier koppelen aan de campagne zodat u concrete gegevens ontvangt van uw potentiële klant (bv gsm nummer of email adres).

Remarketing

Welke voordelen biedt remarketing voor u?

  • U bereikt een bepaalde doelgroep, want men heeft uw site al eerder bezocht (interessant want zelden gaat iemand onmiddellijk over tot een aankoop)
  • Het is goedkoper dan het plaatsen van een standaard advertentie
  • U vergroot uw naamsbekendheid en u blijft top of mind bij bestaande klanten
  • Via Facebook/Instagram kunt u een formulier koppelen aan uw remarketing advertentie zodat u het GSM nummer, email adres of andere gewenste gegevens kunt verzamelen van de geïnteresseerde klant.