Search Engine Advertising

Op zoek naar een partner in Search Engine Advertising in Kortrijk?

Om uw bedrijf de online zichtbaarheid te geven die het nodig heeft, kunt u SEA inzetten. Naast SEO of Search Engine Optimization, kunt u ook aan Search Engine Advertising doen.

Wat is het? 

SEO en SEA zitten samen vervat in Search Engine Marketing. Dat is het proces waarbij u actief bezig bent met het verhogen van het verkeer op uw website door de visibiliteit van uw website te verhogen in Google.

Onder SEA kunnen tal van verschillende vormen van adverteren vallen. Zo is er onder meer sponsorship advertising, search text advertising, display ads, contextual advertising…

SEA omvat dus alle manieren waarbij u gaat betalen om advertenties weer te geven en zo meer verkeer naar uw website wil leiden.

Online adverteren kan helpen om advertenties aan de juiste doelgroep te tonen. U betaalt enkel wanneer iemand daadwerkelijk op uw advertentie klikt (CPC of Cost Per Click), of wanneer de advertentie op het platform naar keuze getoond wordt (Cost Per Impression of CPI). De advertentie wordt dan getoond in het gesponsorde deel van de zoekresultaten.

Hoe werkt het?

Betalende zoekmachinemarketing is een goede methode om de stroom van uw websitebezoekers een boost te geven door te adverteren op relevante zoekwoorden. De bezoeker ziet de advertentie dan met een tekst die relevant is voor het gebruikte zoekwoord.

Advertenties sluiten dus sterk aan bij de interesses van de consument. Daarom zal hij sterk geneigd zijn om er ook daadwerkelijk op te klikken. De advertentie brengt hem dan meteen naar de pagina met relevante informatie waar hij naar op zoek was.

Telkens wanneer iemand op uw advertentie klikt, zult u een bedrag moeten betalen. De kost per klik varieert naargelang het zoekwoord waarop u adverteert. Om de advertentie zo effectief mogelijk te maken, is het dus belangrijk om een zoekwoordenonderzoek te doen.

Doordachte SEA

Het is bij Search Engine Advertising belangrijk om doordacht te werk te gaan. Daarom kan het helpen om een SEA plan op te stellen. Dat zorgt ervoor dat u de prioriteiten niet uit het oog verliest.

Enkele belangrijke aspecten van zo’n SEA plan zijn:

  • Doelgroep: wie is geïnteresseerd in uw diensten/producten? Hoe kunt u uw marketingtechniek op hen afstemen?
  • Locatie: spits uw advertenties toe op bepaalde locaties die voor uw bedrijf relevant zijn.
  • Budget: welk bedrag wilt u maximaal uitgeven om te adverteren?
  • Doel: dankzij vooropgestelde doelen kunt u bepalen of de advertenties juist getoond worden of de campagne moet bijgestuurd worden. Wilt u bijvoorbeeld meer ingevulde contactformulieren of een hoger percentage verkochte producten?
  • Keywords: blijf bouwen en testen aan uw trefwoordenlijst.
  • Supplementaire tools: u kunt ook adverteren op vb. sociale media om de impact en het bereik van uw advertenties te vergroten
  • Analytics: volg de behaalde resultaten van uw campagnes

Natuurlijk is dit een flinke brok om als leek te verwerken. Daarom is het slim om een professional in te schakelen. Dankzij een jarenlange ervaring kan Hummingbirds als Google Partner effectieve Search Engine Advertising campagnes opzetten die uw websiteverkeer en omzet aanzienlijk zullen verhogen. Interesse? Neem dan zeker contact met ons op of bel ons op 056 21 54 45.

Search Engine Advertising | SEA Kortrijk | Marketingbureau Hummingbirds Kortrijk