Search Engine Optimization

Uw online zoekresultaten optimaliseren met Search Engine Optimization (SEO) en PASO (AI)

Google wil altijd het beste en meest relevante resultaat voor uw zoekopdracht weergeven in zijn resultatenlijst aan de hand van Search Engine Optimization (SEO).

Het spreekt dus voor zich dat het optimaliseren van uw website voor Google (Search Engine Optimization of SEO) belangrijk is. Dat houdt in dat u uw website bouwt om zo goed mogelijk aan de criteria van Google te voldoen en dus zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te staan.

Gewoon die criteria toepassen? Was het maar zo makkelijk! Google wijzigt zijn zoekalgoritmes regelmatig om de gebruikerservaring steeds te verfijnen.

Zo was er de Hummingbird update waarbij Google verbanden kan leggen, conversaties kan begrijpen en complexe vragen kan beantwoorden. Bv.: ‘bakker in de buurt’ Google begrijpt dankzij de Hummingbird-update dat u als gebruiker op zoek bent naar een bakker in de buurt van de locatie waar u zich bevindt. Elke Google update heeft een grote impact op de positionering van uw website.

Door middel van artificiële intelligentie (AI) leert het algoritme connecties tussen losse woorden en uw zoekintentie te begrijpen.

Maar ook de Rankbrain update is belangrijk: aan de hand van uw surfgedrag na de zoekopdracht kan Rankbrain volledig autonoom achterhalen hoe tevreden u bent met het resultaat en zo de toekomstige resultaten nog beter afstemmen.

Met andere woorden: Google verbetert zichzelf!

Dit soort AI zorgt voor een nieuwe uitdaging. Doordat het Google algoritme steeds beter wordt, neemt het belang van een goed geoptimaliseerde website toe. Zo vallen zwakkere websites er vlugger uit of worden verkeerde technieken sneller afgestraft. De kwaliteit gaat dus echt primeren.

Search Engine Optimization