Concurrentieanalyse
Hoe staan jouw concurrenten er voor?
Een analyse van jouw concurrentie kan interessante inzichten opleveren. Het is namelijk altijd mogelijk dat concullega’s bepaalde zaken anders of beter verwezenlijken.
Hier kun je dan zelf voordeel uithalen. Echter moet je dan eerst wel op de hoogte zijn van wat deze zaken dan precies zijn.
Een grondige analyse van de concurrentie
Aan de hand van een concurrentieanalyse van Hummingbirds kom je er op meerdere vlakken achter hoe de concurrentie ervoor staat. Denk bijvoorbeeld aan punten als:
SEO-ranking zoekwoorden
Op welke zoekwoorden ranken je concurrenten hoog in de zoekmachines? En waarom? Doen ze bijvoorbeeld iets anders op het gebied van SEO? Aan de hand van een concurrentieanalyse kom je erachter welke mogelijkheden er zijn om hoger in een zoekmachine als Google te komen bij bepaalde zoekopdrachten.
SEA
Wat is de strategie van de concurrentie op het gebied van SEA? Behalen zij bijvoorbeeld betere resultaten door het net iets anders aan te pakken? Het adverteren in de zoekmachines is een belangrijk onderdeel van een digitale marketingstrategie.
Social media marketing
Daarnaast speelt ook social media marketing een belangrijke rol. Op social media kun je als bedrijf je juiste doelgroep bereiken of concrete leads halen. Een concurrentieanalyse is dan ook zeer waardevol.
Reputation management
Met online reputatiemanagement heb je invloed op de manier waarop mensen jouw bedrijf zien. Hoe pakt de concurrentie dit aan? Zijn er misschien punten die je van hen kan leren?
Globale digitale marketingstrategie
Verder zijn er nog een groot aantal andere zaken die we tijdens een concurrentieanalyse onder de loep nemen. Dit betreft in principe de volledige digitale marketingstrategie. Hoe staan je concurrenten er op alle vlakken nu echt voor?
Terug naar overzicht