Selecteer een pagina

Conversie optimalisatie.

Home » Strategie » Conversie optimalisatie

Haal meer uit je website met hogere conversiecijfers.

De eerste stap is meer verkeer of bezoekers naar jouw site brengen. Echter is dat natuurlijk niet alles. Jouw website zelf moet er vervolgens wel voor zorgen dat er ook conversies worden behaald. Pas dan zit je digitale marketing strategie echt goed in elkaar.

Het is niet altijd even makkelijk om optimale conversiecijfers te behalen. Een grondige analyse is aangewezen om het gewenste resultaat te bekomen. Bovendien moet je ook eerst op de hoogte zijn van dat wat er fout gaat. Waarom zijn de conversiecijfers nog niet optimaal? En hoe zorg je er dan voor dat dit wel het geval wordt?

Door middel van een CRO audit geven we hier bij Hummingbirds antwoord op.

Online marketing strategie

Hoe werkt een Conversion Rate Optimization audit?

Het proces van een CRO is in principe onder te verdelen in 3 duidelijke stappen. Bij Hummingbirds doorlopen we deze stappen om ervoor te zorgen dat jouw CRO audit effectief is:

1. Analyse van het conversieproces:

Onze experts doorlopen het conversieproces van jouw bezoekers. Ze bekijken alle mogelijke routes en nemen de daarbij behorende structuren stevig onder loep. Aan de hand van onze beschikbare tools rolt hier waardevolle informatie uit.

2. Vaststellen van de aanwezige problemen:

Welke struikelblokken ondervinden bezoekers van jouw website? Op welke punten worden ze gehinderd in het conversieproces en haken ze af? In deze stap wordt dus duidelijk waar de problemen zich precies bevinden.

3. Aangeven wat de verbetermogelijkheden zijn:

Tot slot is het natuurlijk belangrijk om ook te leren wat er dan moet gebeuren om de CRO te verbeteren. Daarom leggen we ook aan je voor hoe je de aanwezige problemen verhelpt. Het conversieproces verkeert daarna in zijn optimale staat.
Wij zijn Hummingbirds

Meer te weten komen over conversie optimalisatie?