Reclame maken voor uw product of dienst, kunt u ook in handen geven van uw klanten. Door hen foto’s van uw product te laten maken en te delen, verhoogt u de online aandacht voor uw bedrijf. Ook bij nieuwe klanten. Hoe? Via Instagram, natuurlijk!
Zorg voor meer volgers op Instagram
Zet in op uw Instagram bedrijfsaccount. Zorg ervoor dat modejongens en it-girls uw product vermelden in hun #ootd (outfit of the day), modieuze selfie of ander gloriemoment. Modeontwerpster en ex-Spice Girl Victoria Beckham is geluisterd aan haar smartphone en geeft haar Instagram dagelijks een update.
Het gevolg?
Klanten over de hele wereld vermelden consequent haar merk wanneer ze een ontwerp van haar dragen, met de referenties @victoriabeckham en #victoriabeckham.
Organiseer een fotowedstrijd
Wedstrijden zijn ideaal om een nieuw product bekend te maken. Ze werken bijvoorbeeld uitstekend bij voedingsmiddelen, want wie toont nu niet graag zijn of haar gerecht of recept aan de wereld ? Zo lanceerde de Berlaarse maker van de Berloumi-kaas een ‘100 berloumiburgers’-fotowedstrijd op Facebook, waarop vele liefhebbers foto’s van hun creaties inzonden. Veel gratis reclame en zichtbaarheid, dus! #instalicious
Werk samen met bloggers
Laat bloggers over uw product schrijven, het uittesten of op straat showen. Eventueel in ruil voor een gratis exemplaar van dat product. De eigenares van Sienna in Antwerpen heeft dat goed begrepen. Op haar webshop poseren bekende blogsters in haar stuks. Bovendien tonen die dames de outfits ook op hun eigen blog, Facebook en Instagram. Een heuse samenwerking die heel wat nieuwe klanten oplevert.
Sommige merken gaan nog een stapje verder. Bekende televisiesterren uit reality shows, maar ook bekende bloggers, sporters, enzovoort tekenen voor exclusiviteit bij een bepaald merk. Als u écht budget heeft, kunt u misschien voetballer Eden Hazard (12 miljoen volgers op Instagram!) overtuigen om alleen uw merk te dragen of te gebruiken? Of laat u inspireren door wellnesscentrum Vitala dat de gezichten van bekende klanten als Kim Gevaert, Erika Van Tielen en Elodie Ouedraogo gebruikt in hun campagnebeelden.