Selecteer een pagina

Perscommunicatie.

Home » Strategie » Perscommunicatie

Deel je nieuws met
de buitenwereld.

Marketing- en salesplan

Pakt jouw onderneming straks uit met een groot evenement of hebben jullie ander groot nieuws te melden? Misschien is het dan wel aangewezen om ook de media in te lichten? Het kan een mooie meerwaarde zijn als je initiatief wordt opgepikt. Een ideale manier om nieuwe potentiële klanten te bereiken en de merknaam te versterken.

 

Overtuig journalisten met nieuwswaarde.

Met een voormalige journalist in ons team weten we bij Hummingbirds als geen ander hoe je de pers moet benaderen. Zo kunnen we voor jou een professioneel persbericht uitwerken met alle nodige informatie en enkele interessante quotes. Hoe duidelijker en vollediger je verhaal is, hoe groter de kans dat je journalisten effectief kan overtuigen van de relevantie van je verhaal. Vergeet niet dat zij dagelijks heel wat persberichten ontvangen, je moet hen dus overtuigen dat jouw nieuws wel echt de moeite waard is.

Uiteraard zal je nooit zomaar een plaatsje in de krant krijgen, laat staan aandacht op een (lokale) televisiezender. Enige nieuwswaarde is daarvoor vereist. Maar als je met een nieuwe zaak start, een nieuwe vestiging opent, je intrek neemt in een nieuw gebouw… maak je zeker wel een goede kans op een artikel. En misschien is er wel nog een extra aspect aan jouw nieuws. Een energieneutraal gebouw, een bijhorende groenzone of een fitness voor personeelsleden? Het kan je verhaal alleen maar een duwtje in de rug geven.

De kracht van persoonlijke verhalen

Ook aan de hand van persoonlijke verhalen kan je je merknaam op een positieve manier in de spotlights brengen. Stel bijvoorbeeld dat je jarenlang actief was als onthaalouder, maar nu plots een restaurant opent. Die opmerkelijke carrièreswitch kan een mooie insteek voor een journalistiek verhaal opleveren. Of misschien is jouw familiebedrijf aan de vierde generatie toe? Als er nieuwe familieleden mee aan boord komen in een familiebedrijf is ook dat een potentieel mooi verhaal.

Wat het ook steeds goed doet, zeker in lokale kranten, zijn verjaardagen. Bestaat je onderneming 25 of 50 jaar? Dan is er misschien wel een feest gepland en kan ook de geschiedenis van de zaak eens in de schijnwerpers geplaatst worden. Dit geldt ook voor de huldiging van werknemers met een uitzonderlijke staat van dienst. Gaat iemand met pensioen na 40 jaar trouwe dienst? Dan wil je die persoon sowieso al in de bloemetjes zetten en kan je uiteraard ook de lokale pers uitnodigen.

Voor het brainstormen over mogelijke nieuwswaardige verhalen en de uitwerking ervan kan je bij Hummingbirds terecht. Wij ontfermen ons ook graag over andere schrijfopdrachten zoals copywriting of het bedenken van een originele baseline.

Uitgebreid interview met de familie Pillen in De Krant van West-Vlaanderen

Niet alleen genieten we bij Hummingbirds zelf op tijd en stond graag van een streepje media-aandacht, zoals bij de HLN-artikels over digitalisering in de coronacrisis of over de samenwerking met Nuba-R in Kortrijk. We laten nog veel liever onze klanten schitteren met onze perscommunicatie.

Op die manier stonden Johan en Renée Pillen op vrijdag 5 maart 2021 uitgebreid in De Krant van West-Vlaanderen, regio Roeselare-Izegem-Tielt met het verhaal van hun ondernemende familie. Ze haalden zelfs de lokale voorpagina! Naast het familieverhaal van Johan en Renée komen ook hun bedrijven, waarmee Hummingbirds samenwerkt, op een positieve manier in het nieuws. Extra naambekendheid dus voor Empteezy, SBP, FirePro en MondiDeal.

Perscommunicatie | Hummingbirds

Samen met ons werken aan jouw perscommunicatie?