Baseline bedenken
Op het lijf geschreven
Hummingbirds: dedicated marketing, ook onze baseline zegt iets over ons als marketingbureau. We zijn dedicated, toegewijd aan onze klanten. We hechten enorm veel belang aan de service en klanttevredenheid en zien het dan ook absoluut als een sterkte. Daarom kreeg dat aspect een prominente plaats in onze branding.
Denk dus even na waarmee jouw bedrijf het verschil wil maken. Wat is jouw unique selling proposition (USP)? Pas als je dat voor jezelf hebt bepaald, kan je nadenken over de ideale baseline.
Gek of geniaal?
De moeilijkste oefening volgt nu: creatief uit de hoek komen, zonder dat het belachelijk wordt. Een leuke alliteratie of een baseline die rijmt? Kan leuk zijn! Maar het kan ook erg fout klinken. Test vooral hoe de baseline klinkt als je het luidop uitspreekt en kijk ook even hoe anderen erop reageren. Wat je zelf een prachtige woordspeling of geniale ingeving vindt, zullen anderen misschien maar lauw onthalen.
Hoe weet je nu dat je de perfecte baseline te pakken hebt? Als mensen deze woorden horen zonder je bedrijfsnaam, maar toch meteen aan jou denken. Dan zit je al aardig op de goede weg. Enkele voorbeelden? Aan welke bedrijven denk je bijvoorbeeld bij ‘steeds verrassend, altijd voordelig’ of ‘u bent toch niet gek?’. Het zou over alles en iedereen kunnen gaan, maar bijna iedereen kent het antwoord.
Naast baselines ook slogans
Toch gelden heel wat richtlijnen voor je baseline ook voor slogans. Ze zijn doorgaans iets langer, maar ook hier is het balanceren op een dunne koord. Proberen mensen te informeren en pak terwijl uit met je creativiteit, maar probeer ook niet te overdrijven.
Zin om met ons te pingpongen over de ideale baseline of slogan voor jouw bedrijf? De creatieve geesten van Hummingbirds helpen je graag verder. Ook voor andere specifieke copywriting, SEO-copywriting of perscommunicatie kan je bij ons terecht.
Terug naar overzicht