Home » Nieuws » Marketingstrategie tilt FLUXA naar nieuwe hoogtes
13.11.2024
Leestijd: 2 min

Marketingstrategie tilt FLUXA naar nieuwe hoogtes

Onze klant FLUXA beleeft momenteel een schitterend najaar. Zo schopten zij het onder meer tot finalist van de Inclusief Ondernemen Award en haalden ze ook de top drie als ‘Beloftevolle KMO van het Jaar’ bij Unizo Antwerpen. Straffe prestaties, maar ook volkomen terecht. We zijn dan ook trots dat de marketingstrategie van Hummingbirds een steentje heeft bijgedragen in dit groeiverhaal.

De grote transformatie van FLUXA

FLUXA startte als installateur van laadpalen en is inmiddels uitgegroeid tot complete leverancier voor alle energievoorzieningen van bedrijven. Je kan er nog steeds terecht voor slimme laadoplossingen en infrastructuurwerken, maar ook voor batterijopslag, deelname aan de onbalansmarkt, dynamische energiecontracten, energiemanagementsystemen, zonnepanelen, hoogspanningscabines, elektriciteitswerken, MSP-diensten, CPO-platform en noem maar op. Met deze allesomvattende service streeft FLUXA naar volledige ecosystemen voor hernieuwbare energie.

Marketingstrategie én uitvoering

Om deze transformatie in de markt te zetten, was een doordachte marketingstrategie nodig. Tijdens het traject was Hummingbirds dan ook het strategisch klankbord, dat eveneens instond voor alle online en offline communicatie. Wij hielpen om een doordachte merkarchitectuur uit te tekenen. Een duidelijke positionering, gericht op de juiste doelgroep. Dat draagt niet alleen bij tot een professionele uitstraling, maar ook tot efficiëntere marketingacties.

Naast de strategische ondersteuning, maakten we voor FLUXA onder meer een nieuwe website, brochure, social posts en wagenbelettering. We brachten ook realisaties in beeld en deelden de succesverhalen van FLUXA als inclusieve werkgever. Een samenwerking die op ons lijf geschreven is, aangezien branding en digital hier helemaal samen komen.

Onze marketingstrategie in een notendop

De marketingstrategie van Hummingbirds richt zich op het ontwikkelen van heldere, op maat gemaakte inzichten die jouw merk helpen om gericht te groeien. Dit begint met een grondige analyse van de huidige marktpositie en het identificeren van jouw doelgroep en merkidentiteit. Hiervoor gebruiken wij onder meer een zelfontwikkelde merktest, die meer inzichten biedt over jouw kenmerken en troeven.

Vervolgens stelt Hummingbirds een strategische aanpak op, waarbij de focus ligt op het bereiken van bedrijfsdoelen door het effectief inzetten van de juiste marketingkanalen. Een belangrijk onderdeel van deze strategie is de merkpositionering, waarmee jouw unieke plaats in de markt wordt gedefinieerd. Voor nieuwe zaken, of zaken die een grondige rebranding willen aangaan, kunnen wij ook een namesearch & baseline search uitvoeren. Deze dienst helpt bij het kiezen van een sterke merknaam en baseline die jouw boodschap versterkt. Zo worden alle elementen afgestemd op de specifieke behoeften en ambities van jouw bedrijf.

Sowieso is elke klant honderd procent uniek. Om te weten hoe we jouw marketingstrategie kunnen aanpakken, raden we dan ook steeds aan om een vrijblijvend gesprek in te plannen. Alleen kunnen we jouw specifieke noden ten volle begrijpen en een gericht plan van aanpak opmaken. Tot binnenkort?

Op zoek naar een partner voor je marketingstrategie?

Contacteer ons vrijblijvend om een samenwerking te bespreken!