Wanneer branding écht werkt, zie je het meteen. Je herkent het aan het rek in de supermarkt of aan het vertrouwen dat een klant voelt bij je communicatie. Bij Hummingbirds geloven we dat sterke merken groeien vanuit een helder verhaal, een doordachte strategie en een herkenbare look & feel. En dat tonen we graag met drie cases waarin branding -of rebranding- het verschil maakt.
Hoe zet je een gloednieuw ontbijtalternatief in de markt? GROATS – een gezonde mix van grow en oats – vroeg ons om hun merk vanaf nul mee vorm te geven. We begonnen met een strategische oefening waarin we de merkidentiteit, doelgroep en positionering scherp stelden. Dat werd het fundament voor de branding: van naam en logo tot packaging design en storytelling.
De verschillende smaken kregen elk een eigen kleurrijk karakter, letterlijk. De figuurtjes op de verpakking maken het product toegankelijk, speels en herkenbaar. Intussen zijn er nieuwe smaken en nieuwe figuurtjes onderweg, maar daarover later meer;) Ook de website van GROATS werd door ons ontworpen en ontwikkeld — als een digitale vertaling van de merkidentiteit. Zo zie je maar dat branding het resultaat van veel expertises is.
Een rebranding hoeft geen big bang te zijn. Soms vraagt het om een zachte evolutie, stap voor stap. Voor sociaal secretariaat Accuria rollen we een nieuwe branding uit die hun waarden – persoonlijk, betrouwbaar en flexibel – tastbaar maakt in elk detail.
We begonnen met een update van hun huisstijl en trokken dat door naar hun digitale communicatie: nieuwsbrieven, contentcreatie, beursstanden, advertenties… Steeds met warme kleuren, menselijke beelden en echte gezichten. We zorgen ervoor dat klanten echt voelen wat Accuria uniek maakt. Want dat is de essentie van goede branding: het zichtbaar maken en laten beleven van je identiteit.
Ook content is een vorm van branding. Voor Wood Arts, specialist in houten tuinconstructies, maakten we gebruik van dronevideo om hun nieuwe showroom en atelier in beeld te brengen.
Onze viz expert vloog letterlijk tussen de pergola’s en carports door, met als resultaat zestien krachtige minivideo’s die hun vakmanschap tot bij de juiste doelgroep brengen.
Snel, doeltreffend en 100% on brand.
Of het nu gaat om een totaalconcept zoals GROATS, een gefaseerde rebranding zoals bij Accuria, of snelle visuele content zoals voor Wood Arts — bij Hummingbirds brengen we merken tot leven. Want branding is geen jasje dat je aantrekt. Het is het DNA van je bedrijf, zichtbaar gemaakt.
Klaar om jouw merk sterker te maken?
Laat van je horen. Wij zetten je identiteit om in impact.