Met een voormalige journalist in ons team weten we bij Hummingbirds als geen ander hoe je de pers moet benaderen. Zo kunnen we voor jou een professioneel persbericht uitwerken met alle nodige informatie en enkele interessante quotes. Hoe duidelijker en vollediger je verhaal is, hoe groter de kans dat je journalisten effectief kan overtuigen van de relevantie van je verhaal. Vergeet niet dat zij dagelijks heel wat persberichten ontvangen, je moet hen dus overtuigen dat jouw nieuws wel echt de moeite waard is.
Uiteraard zal je nooit zomaar een plaatsje in de krant krijgen, laat staan aandacht op een (lokale) televisiezender. Enige nieuwswaarde is daarvoor vereist. Maar als je met een nieuwe zaak start, een nieuwe vestiging opent, je intrek neemt in een nieuw gebouw… maak je zeker wel een goede kans op een artikel. En misschien is er wel nog een extra aspect aan jouw nieuws. Een energieneutraal gebouw, een bijhorende groenzone of een fitness voor personeelsleden? In onze perscommunicatie laten we het niet na om jouw troeven uit te spelen.
Ook aan de hand van persoonlijke verhalen kan je je merknaam op een positieve manier in de spotlights brengen. Stel bijvoorbeeld dat je jarenlang actief was als onthaalouder, maar nu plots een restaurant opent. Die opmerkelijke carrièreswitch kan een mooie insteek voor een journalistiek verhaal opleveren. Of misschien is jouw familiebedrijf aan de vierde generatie toe? Als er nieuwe familieleden mee aan boord komen in een familiebedrijf is ook dat een potentieel mooi verhaal.
Wat het ook steeds goed doet, zeker in lokale kranten, zijn verjaardagen. Bestaat je onderneming 25 of 50 jaar? Dan is er misschien wel een feest gepland en kan ook de geschiedenis van de zaak eens in de schijnwerpers geplaatst worden. Dit geldt ook voor de huldiging van werknemers met een uitzonderlijke staat van dienst. Gaat iemand met pensioen na 40 jaar trouwe dienst? Dan wil je die persoon sowieso al in de bloemetjes zetten en kan je uiteraard ook de lokale pers uitnodigen.