Selecteer een pagina

Benchmark digital marketing.

Home » Strategie » Benchmark digital marketing

Hoe vergelijk je je digitale marketing:

benchmark jezelf met de concurrentie

Het is vanzelfsprekend om te vergelijken, jezelf te beoordelen, of het nu gaat om een sportief of zakelijk evenement. Als je wil slagen, wil je weten hoe je scoort ten opzichte van je collega’s en waar je moet verbeteren ten opzichte van hen.

Het benchmarken van de digitale marketingcapaciteiten is essentieel voor bedrijven die serieus werk willen maken van de mogelijkheden van digitale communicatie/kanalen. Als je de beste leerling van de klas wil zijn in online marketing voor jouw sector, of gewoon meer rendement wil halen uit je campagnes, dan ga je best over tot het beoordelen van de doeltreffendheid van je marketing ten opzichte van de concurrenten.

Bij het benchmarken hoort:

  1. Audit van de huidige aanpak van digitale marketing om gebieden te identificeren die voor verbetering vatbaar zijn.
  2. Benchmark ten opzichte van concurrenten die zich in dezelfde marktsector bevinden.
  3. Identificatie van de best practices van de topconcurrenten.
  4. Doelstellingen vaststellen, strategie en roadmap ontwikkelen om de capaciteiten in de loop van de tijd te verbeteren.
  5. Definiëren van de verschillende prioriteiten naar implementatie.

We adviseren om te beginnen met het controleren van je algemene digitale marketingmogelijkheden, waarbij je nagaat hoe je alle digitale marketingactiviteiten beheert.

Aiming for digital marketing excellence

Rijen A tot en met D in deze visuele benchmark laten zien hoe goed het bedrijf hun digitale transformatie in het algemeen beheert.

E benadrukt het beheer van systemen en technologie, terwijl F en G de communicatie offsite en de on-site digitale ervaring op mobiel en desktop bekijken.

Meer te weten komen over benchmark digital marketing?