De website van je bedrijf is het eerste wat een potentiële klant ziet. Als die niet up-to-date is of er staan fouten in, dan kan die klant redelijk snel de website verlaten en een negatieve gedachte hebben over je bedrijf. Hier zijn enkele zaken waarop je moet letten als je je website/webshop zelf bouwt.
Content up-to-date
Door content te voorzien op je website, kan je je positie in Google verbeteren. Zorg er dan ook voor dat alle content op je website en webshop up-to-date is en foutloos is geschreven. Met je content kan je namelijk niet alleen een betere positie bemachtigen, het zorgt er ook voor of een bezoeker blijft of meteen weer vertrekt.
Social media
Met een social mediakanaal is de kans groter dat de bezoekers je website als echt aanziet en dus ook betrouwbaar. Een link op je website of webshop is dus zeker een aanrader. Zo creëer je niet alleen dat vertrouwen maar kan je ook nog meer volgers verkrijgen op je social mediakanaal.
Call to actions
Met een website enkel en alleen met je content, kom je er niet. Om je mogelijke klanten op je website te houden en te overtuigen is het belangrijk om enkele call to actions te verwerken op verschillende pagina’s van je website. Zo kan de bezoeker makkelijk doorklikken naar content die interessant is voor hem/haar. Je zorgt er eigenlijk voor dat bezoekers worden omgezet naar klanten.
Mobiele versie
Een smartphone is waarschijnlijk een van de vele dingen dat een persoon altijd bij zich heeft. Daarom is een website en/of webshop dat aangepast is aan een mobiele versie zeker een pluspunt. Hiermee kan je ook een stijging veroorzaken in Google, wat altijd voordelig is.